فیلم هایی که یک تریدر باید ببیند چیست؟ 14 فیلم برتر

از آنجایی که تریدرها باید با دقت بالایی به عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی توجه کنند، دیدن فیلم‌هایی که به نحوی به این مسائل مرتبط هستند، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود درک از این مسائل محسوب شود. در اینجا به برخی از فیلم‌هایی که یک تریدر حتما باید ببیند، می‌پردازیم.

1. فیلم گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street

فیلم “گرگ وال استریت” (The Wolf of Wall Street) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، داستان واقعی جوردان بلفورت، که یک کارآفرین و بروکر آمریکایی بود و در دهه 1990 مشغول به کار بود. این فیلم به زندگی جذاب و بی‌رحمانه او، همراه با فساد مالی و مصرف مواد مخدر می‌پردازد.

2. فیلم وال استریت Wall Street

“وال استریت” (Wall Street) یکی دیگر از فیلم‌های معروف در مورد تجارت و مالیات است. این فیلم به کارگردانی اولیور استون به طور برجسته به مسائل مربوط به حرص و طمع در بازار سهام پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه این خصوصیات می‌توانند موجبات سقوط مالی را فراهم کنند.

3. فیلم رکود بزرگ The Big Short

“رکود بزرگ” (The Big Short)، فیلم دیگری است که به دقت بحران مالی سال 2008 را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم به روش‌هایی که برخی از تریدرها از آن‌ها برای کسب سود از بحران مالی استفاده کردند، می‌پردازد.

4. فیلم معامله‌گر سرکش Rogue Trader

“معامله‌گر سرکش” (Rogue Trader) فیلمی است که داستان واقعی نفوذ نیک لیسون در بانک بارینگز را روایت می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه یک خطا در معاملات می‌تواند به تبعات بزرگی منجر شود.

5. فیلم مارجین کال Margin Call

“مارجین کال” (Margin Call)، فیلم دیگری است که به بررسی دوران حساس در بازار سهام در سال 2008 می‌پردازد و نمایشی از تصمیمات اقتصادی و اثرات آن‌ها بر افراد را ارائه می‌دهد.

یک تریدر به چه چیزهایی نیاز دارد؟
یک تریدر به چه چیزهایی نیاز دارد؟

6. فیلم شغل داخلی Inside Job

فیلم “شغل داخلی” (Inside Job) یک مستند است که به بررسی بحران مالی سال 2008 و عوامل اساسی آن می‌پردازد. این مستند تلاش می‌کند تا سیاست‌های مالیاتی و اقتصادی که منجر به بحران شد، را آشکار کند.

7. فیلم اتاق بخار Boiler Room

“اتاق بخار” (Boiler Room) فیلمی است که به موضوع جعل و تقلب در بازار سهام می‌پردازد. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه تبلیغات ساختگی و معاملات تقلبی می‌تواند باعث ضربه‌ای شدید به اعتماد سرمایه‌گذاران شود.

8. فیلم بزرگتر از آن که ورشکست شود Too Big to Fail

“ببزرگتر از آن که ورشکست شود” (Too Big to Fail)، فیلمی تلویزیونی است که به بررسی بحران مالی سال 2008 و تلاش‌های دولت برای جلوگیری از وقوع شکست بزرگ‌ترین بانک‌ها می‌پردازد.

9. فیلم در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness

“در جستجوی خوشبختی” (The Pursuit of Happyness) یک فیلم آمریکایی است که داستان واقعی یک کارآفرین و سرمایه‌گذار را به تصویر می‌کشد. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه تلاش‌های سخت برای رسیدن به موفقیت می‌تواند به نتایج قابل توجهی منجر شود.

10. فیلم اماکن تجاری Trading Places

“اماکن تجاری” (Trading Places) فیلم کمدی‌ای است که به بحران اقتصادی و اجتماعی از دیدگاه دو فرد با موقعیت‌های معکوس می‌پردازد. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه موقعیت اجتماعی می‌تواند بر موفقیت یا شکست یک فرد تأثیر بگذارد.

کپی تریدینگ چیست؟
کپی تریدینگ چیست؟

11. مستند ابر شرکت The Corporation

این مستند به بررسی و شناخت چگونگی تأثیر شرکت‌های بزرگ بر جوامع و اقتصادها می‌پردازد و مسائل اخلاقی و مالیاتی مرتبط با آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

12. مستند فلورد Floored

این مستند به تحلیل عوامل اقتصادی و روان‌شناسی پشت بازار بورس و تأثیر آن بر تریدرها می‌پردازد.

13. مستند انرون Enron: The Smartest Guys in the Room

این مستند به بررسی فاجعه افشاگری انرون و سقوط شرکت انرون، یکی از بزرگترین فاجعه‌های مالی تاریخ، می‌پردازد.

14. فیلم آربیتراژ Arbitrage

این فیلم داستان یک میلیاردر موفق است که در تلاش است تا از یک خطای مالیاتی بزرگ جان سالم به در ببرد.

با توجه به تنوع و غنای این فیلم‌ها، تریدرها می‌توانند از تجربیات و آموزه‌های ارزشمندی در زمینه مالی و تجارت برخوردار شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال تلگرام